četrtek, 31. julij 2014

Glasbena pravljica




Nicola Lecca:  Hotel Borg

Piše: Metka Rupnik 






Ko sem prebrala to knjigo, sem si v bralni zvezek napisala:  knjigo priporočaj. Imam zelo malo znanja na področju glasbe in po kakšnem koncertu si ne znam odgovoriti na vprašanje, če sem uživala in če se me je glasba dotaknila. Na koncu knjige pa se mi je zdelo, da bi bila zelo počaščena, če bi bila izbrana in dobila vstopnico za zadnji koncertni nastop pravih umetnikov.

Uživala sem, ko sem brala, kako si je dirigent zamislil svoj zadnji koncert in  priprave nanj. Umetniki so res lahko posebni, a imeti tako jasen cilj in ga izpeljati za vsako ceno (beri zastonj), je za današnji čas res noro dejanje.


Zgodbice, ki so se dogajale ob pripravah dirigenta Alexandra Norberga na izvajanje svojega zadnjega koncerta Pergolesijeve  Stabat Mater, so nenavadne, situacije pa za ta čas prav pravljične.



Primer: vsi poznamo kako se pri preprodaji vstopnic nekateri znajdejo. To pa se v tem romanu dogaja povsem drugače:
 

»Ponos islandskega ljudstva je bil prevelik, da bi ga kdo načel, in vstopnice so ostale pri zakonitih lastnikih.«


 In nenazadnje: ali poznate, kakšno delo opravlja doberdančnik; in Oskar, ki je opravljal to delo, je imel jasen cilj. Konec zanj ni bil srečen, borba za dosego cilja pa je najzanimivejši del romana.


Skratka - vredno branja.





4 komentarji:

  1. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  2. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  3. Prvo , brez zamere, začetniško šepam po postopkih za pošiljanje komentarja, menda bo tokrat uspešno! Avtorici komentarja o sprejemanju glasbe čestitam. Večinoma, z mano vred, ostajamo na amaterskem nivoju ocene, ko si zastaviš vprašanje "zakaj mi je bilo všeč" si na poti med poznavalce. Prvič zaznaš da ti je komad všeč, drugič si pred izzivom, kako občutke opisati, da bo razumljivo tvojim krogom. In sledi sklep, takoj naslednjič si to knjigo izposodim. Jože

    OdgovoriIzbriši